COVID-19-მა მთელი სამყარო ახალი გამოწვევების წინაშე დააყენა. გამონაკლისი არც განათლების სექტორი ყოფილა. ყველა საგანმანათლებლო ორგანიზაცია თუ ამ სფეროში დასაქმებული პირი თავისებურად ცდილობს გაუმკლავდეს ამ გამოწვევებს და მოირგოს დისტანციური სწავლების ფორმატი.

საერთაშორისოა აკადემია ლოგოსი კერძო სკოლაა, რომელიც უკვე 10 წელია თბილისში წარმატებით ფუნქციონირებს. ამ სკოლის მასწავლებლებს, ადმინისტრაციასა და მოსწავლეებს ყოველთვის განსაკუთრებულად თბილი და კარგი ურთიერთობა აქვთ, სწორედ ამ ოჯახური გარემოთია ცნობილი ლოგოსი.

ერთ დღესაც, როცა ყველა ერთი უხილავი მტრის წინააღმდეგ აღმოვჩნდით, სკოლების მხრიდან სწრაფი რეაგირება აუცილებელი გახდა.

"1 თვე გავიდა, რაც აქამდე უცნობ სამყაროში შევაბიჯეთ. 1 თვეა, რაც 24-საათიანი რეჟიმით და შესაშური მოტივაციით ვცდილობთ მოვახდინოთ აკადემიური სასწაულები ვირტუალურ სამყაროში. ლოგოსის მასწავლებლები უდიდესი ენთუზიაზმითა და, რაც მთავარია, ელვის სისწრაფით ითვისებენ ონლაინ პლატფორმების გამოყენებას. მათ 1 კვირაში Google for Education-ის შესახებ დიდი ინფორმაცია დაამუშავეს და შეისწავლეს ის, რისთვისაც თავად გუგლი რამდენიმეთვიან კურსს სთავაზობს მსურველებს. აგერ უკვე ბოლო ათი წელი და სამი კვირაა, ლოგოსის ადმინისტრაცია უზარმაზარი ემოციითა და შემართებით ცდილობს შესთავაზოს თავის მოსწავლეებს ხარისხიანი საგანმანათლებლო პროცესი, რომელიც ამავდროულად სახალისო და სიახლეებით აღსავსე იქნება. ჩვენი გამოწვევა ახლა არ დაწყებულა, ის 11-12 წლის წინ დაიწყო და ბოლო სამი კვირაა, რაც ახალ ფაზაში გადავიდა", — ამბობს საერთაშორისო აკადემია ლოგოსის ერთ-ერთი დამფუძნებელი და განვითარებისა და ხარისხის მართვის ხელმძღვანელი ქეთი ბაცანკალაშვილი.

მოკლედ გაგაცნობთ, თუ რა ნაბიჯები გაიარა საერთაშორისო აკადემია ლოგოსმა დისტანციური სწავლების წარმატებით განსახორციელებლად:

1. ლოგოსმა 16 მარტიდან, მაშინ როცა სახელმწიფოში არდადეგები პირველ აპრილამდე გახანგრძლივდა და ოფიციალურად არც ერთ სკოლას არ მოეთხოვებოდა სასწავლო პროცესის დაწყება, I-XII კლასების ჩათვლით ყველა მოსწავლეს განახლებული ცხრილით შესთავაზა დისტანციური სწავლება სქულბუქისა და ფეისბუქის პლატფორმების საშუალებით. ამასთან ერთად, სწავლის დაწყებისთანავე დააანონსა, რომ სკოლა 24-საათიან რეჟიმში გააგრძელებდა მუშაობას ონლაინ საგაკვეთილო პროცესის დახვეწის მიზნით.

2. ბოლო ერთი თვის განმავლობაში ლოგოსში ონლაინ გაკვეთილების 100 პროცენტი წარმატებით ჩატარდა, რაც დიდწილად მასწავლებლების მოქნილობისა და მობილიზების დამსახურებაა. ხარვეზის შემთხვევაში მასწავლებლები მზად იყვნენ:

  • შეეცვალათ ონლაინ პლატფორმა;
  • ჩაეწერათ და აეტვირთათ ვიდეო გაკვეთლები;
  • შეექმნათ სხვადასხვა თვალსაჩინოება და ინტერაქტიური რესურსი;
  • მოსწავლეებისთვის გადაეგზავნათ დავალებები და დამატებითი ინტერაქტიური რესურსები;
  • ინდივიდუალური კონსულტაციები გაეწიათ კლასის მოსწავლეების მშობლებისთვის.

3. ონლაინ გაკვეთილების წარმატებით დაწყებამ ლოგისის ადმინისტრაციას მისცა ბიძგი მსგავსი მომსახურება სკოლამდელი აღსაზრდელებისთვისაც შეეთავაზებინა. გასაოცარი ინიციატივითა და მონდომებით ერთვებიან დისტანციურ სასწავლო პროცესში ყველაზე უმცროსი ლოგოსელები.

4. ხარისხის უწყვეტი მონიტორინგის მიზნით ადმინისტრაციის წევრები მუდმივად აკვირდებიან სასწავლო პროცესს, რაც გაკვეთილებზე დასწრებას, პრობლემების იდენტიფიცირებისა და რეაგირების გზების გამონახვას გულისხმობს.

5. ლოგოსის ადმინისტრაციის თანამშრომლები დეტალურად აღრიცხავენ მოსწავლეთა დასწრებასა და დაგვიანებას ონლაინ საგაკვეთილო პროცესში და მესიჯის სახით ატყობინებენ ამ ინფორმაციას მშობლებსა და დამრიგებლებს.

6. დამრიგებლები ადგენენ მოსწავლის გაცდენის მიზეზს და, საჭიროების შემთხვევაში, ინფორმაციას გადასცემენ მშობლებს, მასწავლებლებსა და ადმინისტრაციის გუნდს.

7. სკოლის დირექცია და ადმინისტრაცია უწყვეტ და ყოველდღიურ რეჟიმში მუშაობს დისტანციური სწავლების პროცესის სამართავად და დასახვეწად, რაც გულისხმობს შემდეგ აქტივობებს:

  • პედაგოგიური გუნდის მუდმივ ტრენინგებს ახალი საგანმანათლებლო ინტერნეტსერვისების ასათვისებლად;
  • ვიდეო ინსტრუქციების შექმნასა და პირდაპირი ჩართვების უზრუნველყოფას პედაგოგების მცირე და გაერთიანებული ჯგუფებისათვის;
  • წესების შედგენასა და პირად კონსულტაციებს.

ანალოგიურ ზომებს მივმართავთ მშობლებისა და მოსწავლეებისათვის.

8. ლოგოსის მოსწავლეებს უტარდებათ როგორც ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგნები, ასევე სკოლის საავტორო დამატებითი საგნები, როგორებიცაა: SAT, TOEFL, IELTS, Fun Science, English and History და სხვა.

9. საგაკვეთილო ცხრილის მიღმა სკოლის პედაგოგიური გუნდი მზად არის, საჭიროებისამებრ, მოსწავლეებს შესთავაზოს დამატებითი კონსულტაციები და გაღრმავებული გაკვეთილები.

10. აქტიურად მუშაობს სტუდენტური ცენტრი, რომელიც მრავალ საინტერესო და სახალისო აქტივობას სთავაზობს ლოგოსის მოსწავლეებს. ეს შესაძლებლობას მისცემს ახალგაზრდებს, თანასკოლელებთან ერთად ჩაერთონ შემეცნებით-გასართობ პროექტებში და არ დაკარგონ მეგობრობისა და გუნდური მუშაობის განცდა სოციალური იზოლაციის პერიოდში.

11. ლოგოსმა 2015 წელს მიიღო გუგლის საგანმანათლებლო სერვისით სარგებლობის ავტორიზაცია. შესაბამისად, სწრაფად, თუმცა ხარისხიანად შევძელით გუგლის აპლიკაციებზე გადასვლა. ამჟამად გაკვეთილებს ვატარებთ google Hangout-ისა ან Hangout Meet -ის საშუალებით.

და ბოლოს, ლოგოსის გუნდი აცხადებს მუდმივ მზაობას ნებისმიერ ვითარებაში განაგრძოს ხარისხიანი განათლების მიწოდება და საქმიანობა.