ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის (IDFI) განცხადებით, გენერალური პროკურორის დანიშვნის წესზე უარით, მმართველმა პარტიამ კიდევ ერთხელ დაადასტურა, რომ არ გააჩნიათ პროკურატურის რეფორმირების პოლიტიკური ნება და სურთ, მთლიანად მართლმსაჯულების სისტემაზე კონტროლი შეინარჩუნონ.

"ბოლო წლებში გატარებულმა რეფორმებმა ვერ უზრუნველყო რეალურად დამოუკიდებელი და პოლიტიკურად ნეიტრალური პროკურატურის სისტემის ჩამოყალიბება. გენერალური პროკურორის ცალმხრივი პოლიტიკური მხარდაჭერით დანიშვნის წესი პოლიტიკურად მოტივირებული გადაწყვეტილების მიღების რისკებს წარმოშობს. არსებული საკანონმდებლო რეგულირების პირობებში, პროკურატურა პოლიტიკურ გავლენებს დაქვემდებარებულ ინსტიტუტად აღიქმება", — აცხადებს ორგანიზაცია.

მათი განცხადებით, კანონის უზენაესობის სფეროში ძირეული რეფორმების განხორციელებას და პოლიტიკური ზეგავლენისგან თავისუფალი მართლმსაჯულების სისტემის უზრუნველყოფას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს ქვეყნის პოლიტიკური სტაბილურობისა და ევროკავშირი-საქართველოს სამომავლო ურთიერთობისათვის.

ამასთან, IDFI-ის შეფასებით, ბოლო პერიოდში განვითარებული მოვლენები მნიშვნელოვნად აზიანებს ქვეყნის დემოკრატიული განვითარებისა და ევროატლანტიკური ინტეგრაციის პროცესს და მაგალითად მოყვანილი ჰყავთ ევროკავშირის წარმომადგენლობის ხელმძღვანელის მოვალეობის დროებითი შემისრულებლის განცხადება, სადაც მან თქვა, რომ საქართველომ ვერ შეძლო საკმარისად შეესრულებინა მაკროფინანსური დახმარების მიღების პირობა, კერძოდ, გაეზარდა სასამართლო სისტემის დამოუკიდებლობა, ანგარიშვალდებულება და ხარისხი.

"ამ ფონზე, გენერალური პროკურორის არჩევის წესის ცვლილებაზე უარი კიდევ ერთი საგანგაშო ნიშანია იმისა, რომ მართლმსაჯულების სისტემის რეფორმასთან დაკავშირებული ვალდებულებების უგულებელყოფით, მმართველი პარტია აფერხებს ქვეყნის დემოკრატიული განვითარებისა და ევროინტეგრაციის პროცესს", — აღნიშნავს IDFI.

პარლამენტმა მხარი დაუჭირა კანონპროექტს კონსტიტუციაში შესატან ცვლილებებთან დაკავშირებით, ერთი პუნქტის — გენერალური პროკურორის არჩევის წესის გამოკლებით. ცვლილებას მხარი 126-მა დეპუტატმა დაუჭირა, წინააღმდეგ კი არავინ წასულა. საკონსტიტუციო ცვლილებისთვის დაწესებული კვორუმი 113 ხმაა.

მმართველ პარტიასა და ოპოზიციის ნაწილს შორის აზრთა სხვადასხვაობა სწორედ გენერალური პროკურორის არჩევისთვის საჭირო ხმათა რაოდენობაზეა — ოპოზიციაში ფიქრობენ, რომ მხოლოდ ეს ცვლილება არ არის საკმარისი ამ ინსტიტუტის დამოუკიდებლობის აღიარებისთვის, თუმცა, აცხადებენ, რომ ამ ეტაპზე მნიშვნელოვანია შესრულდეს მიშელის დოკუმენტით განსაზღვრული დებულებები. გარდა ამისა, ოპოზიციაში აცხადებენ, რომ რაც უფრო მეტი დეპუტატის თანხმობა იქნება საჭირო გენერალური პროკურორის ასარჩევად, მით უფრო მეტი ლეგიტიმაცია ექნება არჩეულ კანდიდატს.

მმართველი პარტია მხარს უჭერს გენერალური პროკურორის არჩევას მხოლოდ 76 დეპუტატის თანხმობის საფუძველზე. პარტიის თავმჯდომარის, ირაკლი კობახიძის განცხადებით, ევროკავშირის წევრ ქვეყნებშიც თანამდებობის პირებს უბრალო უმრავლესობით ირჩევენ. ქართული ოცნების კიდევ არგუმენტი ეხება კანონპროექტის იმ ნაწილს, რომლის მიხედვითაც კვალიფიციური უმრავლესობით ორჯერ ვერარჩევის შემთხვევაში, მესამედ, 76 ხმით არჩეული პროკურორის უფლებამოსილების ვადა მხოლოდ ერთი წელია.