შეადარე, სცადე, დაიმტკიცე — თიბისიმ ახალი კამპანია დაიწყო
ფოტო: თიბისი
ჩვენი ყოველდღიური რუტინა ერთმანეთისგან განსხვავდება — ზოგი სამუშაო დღეს ადრე იწყებს, ზოგი სწავლას უთავსებს საქმეს, ზოგიც თავისუფალ გრაფიკზე მუშაობს. მიუხედავად ამ განსხვავებებისა, თითქმის ყველას გვაერთიანებს ერთი ჩვეულებრივი, მაგრამ მნიშვნელოვანი ნაწილი — პროდუქტების მაღაზიაში ყოველდღიური სტუმრობა.
ყოველდღიური მოხმარების პროდუქტების შერჩევისას ხშირად დიდ დროს ვუთმობთ გადაწყვეტილების მიღებას, რადგან ვადარებთ ფასს, ხარისხს, შემადგენლობას, ვაკვირდებით დეტალებს და, საბოლოოდ, მხოლოდ ამის შემდეგ ვიღებთ გადაწყვეტილებას. ზოგჯერ ეს პროცესი იმდენი ხანი გრძელდება ხოლმე, რომ ერთი შეხედვით მარტივ საქმეში საათებს ვკარგავთ.
სწორედ ამ მიდგომაზე ამახვილებს ყურადღებას თიბისის ახალი მასშტაბური კამპანია — შეადარე, სცადე, დაიმტკიცე — რომელიც მომხმარებლებს მოუწოდებს, სესხის აღებამდე სხვადასხვა ბანკის პირობები შეადარონ და გადაწყვეტილება მხოლოდ ამის შემდეგ მიიღონ.
როგორც, მარკეტერი, ანი ჭირაქაძე გვიყვება, კვლევებზე დაკვირვების შედეგად დადგინდა, რომ მომხმარებლებს ერთი საერთო ჩვევა ახასიათებთ — ისინი სესხის ასაღებად იმ ბანკს მიმართავენ, რომელშიც ხელფასი ერიცხებათ, რადგან არსებობს მოსაზრება, რომ სწორედ ის ბანკი სთავაზობს მათ უკეთეს პირობებს. თუმცა, ეს მოსაზრება ყოველთვის არ შეესაბამება სიმართლეს.
"ამ კამპანიით გვინდოდა ადამიანებისთვის მიგვენიშნებინა, რომ თუკი ყოველდღიური მოხმარების პროდუქტებს დაკვირვებით არჩევენ, ადარებენ ერთმანეთს და ისე იღებენ გადაწყვეტილებას, ეს ქცევა გადმოეტანათ სესხის აღების დროსაც, შეედარებინათ სხვადასხვა პირობები და ისე მიეღოთ გადაწყვეტილება",— ამბობს ანი ჭირაქაძე.
კამპანიის მთავარი მესიჯიც სწორედ ესაა — შეადარე, სცადე, დაიმტკიცე. როგორც ანი განმარტავს, ეს სლოგანი თიბისი ბანკის მთავარ სათქმელს ზუსტად ასახავს — რომ მომხმარებლებმა მიიღონ სწორი გადაწყვეტილება სესხის აღების პროცესში. კერძოდ, შეადარონ სხვადასხვა ბანკის პირობები, სცადონ თანხის ლიმიტის მოთხოვნა და სწორედ ამის შემდეგ დაიმტკიცონ სესხი მომენტალურად.
გარდა ამისა, კამპანიის მთავარი მიზანი იყო, რომ მესიჯი რეგიონებში მცხოვრებ მოსახლეობამდე მისულიყო. სწორედ ამიტომ შეირჩა კამპანიის ფოკუსად რეგიონების მთავარი ბაზრები/პროდუქტების მაღაზიები, რომლებშიც მოსახლეობა ყველაზე ხშირად იყრის თავს.
"ბაზარში ადამიანების ქცევა როგორია? ჩვენ დაკვირვებით და გულმოდგინებით ვარჩევთ სხვადასხვა პროდუქტს: ვადარებთ ერთმანეთს სხვადასხვა დახლზე მოთავსებულ პომიდორს, ვსინჯავთ თაფლს, ვტეხთ მწვანე ლობიოს, რომ არ ჰქონდეს ძარღვები და ა.შ", — განმარტავს ანი — "სწორედ ამ ქცევებზე მინიშნებით ვუთხარით მომხმარებლებს, რომ ასეთივე დაკვირვებით უნდა მიეღოთ სესხის აღების გადაწყვეტილებაც".
თუმცა, სწორი არჩევანის გაკეთებაში ხშირად ხელს გვიშლის ის სტერეოტიპები, რომლებიც რადიკალურად განსხვავდება რეალობისგან. კერძოდ, არ აქვს მნიშვნელობა სად გერიცხებათ ხელფასი, რადგან შესაძლებელია სხვა ბანკმა სესხის უკეთესი პირობები შემოგთავაზოთ. ამასთანავე, გაითვალისწინეთ, რომ შემოსავალი მხოლოდ ხელფასი არ არის, ის მოიცავს როგორც გზავნილებს, ისე აგრომეურნეობას, ვაჭრობასა და თვითდასაქმებას.
როგორც ანი განმარტავს, კამპანიის მთავარი გამოწვევა იყო ბალანსის პოვნა სიზუსტესა და სიმარტივეს შორის.
"ჩვენი მიზანი იყო, რომ მომხმარებლები არ დაგვებნია და მათთვის გასაგებ ენაზე მიგვეწოდებინა საჭირო ინფორმაცია სესხის სხვადასხვა დეტალის შესახებ. ეფექტური %, წინსწრების, გაცემის საკომისიოები და სხვა", — გვიყვება ის.
კამპანიის ფარგლებში განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმო იმას, რომ ინფორმაცია არ ყოფილიყო გადატვირთული ტექნიკური ტერმინებით და მომხმარებელს რეალური სურათი დაენახა. მიზანი არ იყო მხოლოდ სესხის შეთავაზება, არამედ გადაწყვეტილების მიღების პროცესის გამარტივება და იმის ჩვენება, რომ სესხის აღებამდე მნიშვნელოვანია ასჯერ გაზომვა.
ანი ჭირაქაძის შეფასებით, კამპანია მომხმარებლებს აძლევს თავისუფლებას, რომ თავად შეაფასონ პირობები და იპოვონ მათთვის ხელსაყრელი პირობები.
"მთავარი მესიჯი — შეადარე, სცადე, დაიმტკიცე — ჩვენთვის ნიშნავს მომხმარებლისთვის თავისუფლებისა და ნდობის გამოცხადებას, რადგან ვამბობთ, რომ არაფერს ვმალავთ და მომხმარებელს ვაძლევთ არჩევანის უფლებას. ვაჩვენებთ, რომ პროცესი მარტივი და ხელმისაწვდომია, ვაძლევთ შესაძლებლობას, თავად დარწმუნდნენ გამოცდილებით, რომ პროდუქტი რეალურად მუშაობს მათთვის", — განმარტავს ის.
თიბისიში მიაჩნიათ, რომ მსგავსი მიდგომა გრძელვადიან პერსპექტივაში მომხმარებელთა ქცევაზე დადებითად აისახება და ფინანსური გადაწყვეტილებების მიღების პროცესს უფრო გააზრებულს გახდის.
კამპანიის მთავარი იდეაც სწორედ ამაზეა დაფუძნებული — ადამიანებმა ყოველდღიურ ცხოვრებაში დამკვიდრებული დაკვირვების ჩვევა ფინანსურ გადაწყვეტილებებზეც გადაიტანონ და სესხის აღებისას არ დასჯერდნენ პირველივე შეთავაზებას.
ამიტომ, ასჯერ გაზომეთ და ერთხელ გაჭერით — შეადარეთ, რომ დაგიმტკიცონ.
-
რა არის ცნობიერება და როგორ ვითარდება ის ცოცხალ ორგანიზმებში რა არის ცნობიერება და როგორ ვითარდება ის ცოცხალ ორგანიზმებში
გადახედვა
-
Facebook-ზე ბმულების გაზიარება შეიძლება ფასიანი გახდეს? — ვის ეხება პოტენციური შეზღუდვა Facebook-ზე ბმულების გაზიარება შეიძლება ფასიანი გახდეს? — ვის ეხება პოტენციური შეზღუდვა
გადახედვა
-
ლევან ხაბეიშვილი: "უამრავი პოლიტპატიმარი გვყავს დღეს, მაგრამ ერთადერთ გამონაკლისად მიმაჩნია თავი — მე ბრალად მაქვს წარდგენილი "თქვა" ლევან ხაბეიშვილი: "უამრავი პოლიტპატიმარი გვყავს დღეს, მაგრამ ერთადერთ გამონაკლისად მიმაჩნია თავი — მე ბრალად მაქვს წარდგენილი "თქვა"
გადახედვა
-
FDA-მ დეპრესიის სამკურნალოდ პირველი სახლში გამოსაყენებელი მოწყობილობა დაამტკიცა FDA-მ დეპრესიის სამკურნალოდ პირველი სახლში გამოსაყენებელი მოწყობილობა დაამტკიცა
გადახედვა
-
შეადარე, სცადე, დაიმტკიცე — თიბისიმ ახალი კამპანია დაიწყო შეადარე, სცადე, დაიმტკიცე — თიბისიმ ახალი კამპანია დაიწყო
-
დიდმა ბრიტანეთმა სანქციები დაუწესა "რუსსნეფტს", რომელიც ყულევის ნავთობგადამამუშავებელ ქარხანას ამარაგებს დიდმა ბრიტანეთმა სანქციები დაუწესა "რუსსნეფტს", რომელიც ყულევის ნავთობგადამამუშავებელ ქარხანას ამარაგებს
გადახედვა
-
NASA-მ შემდეგი თაობის ტელესკოპის აწყობა დაასრულა — მას არამიწიერი სიცოცხლის აღმოჩენა შეუძლია NASA-მ შემდეგი თაობის ტელესკოპის აწყობა დაასრულა — მას არამიწიერი სიცოცხლის აღმოჩენა შეუძლია
გადახედვა
-
როგორ იქმნება Spotlight: ახალი იდეებისა და აღმოჩენების სივრცე — ღონისძიების წარმდგენია საქართველოს ბანკი როგორ იქმნება Spotlight: ახალი იდეებისა და აღმოჩენების სივრცე — ღონისძიების წარმდგენია საქართველოს ბანკი
-
საქართველო უღარიბესი ქვეყნებისთვის $10,000-ს გამოყოფს საქართველო უღარიბესი ქვეყნებისთვის $10,000-ს გამოყოფს
გადახედვა
-
საქართველოს ბანკის ბიზნესკურსს Canva-ს გამოყენების კურსი დაემატა საქართველოს ბანკის ბიზნესკურსს Canva-ს გამოყენების კურსი დაემატა
-
ბრიუსელში რობერტ ფიცოს თვითმფრინავს ტრაპიანი მანქანა დაეჯახა ბრიუსელში რობერტ ფიცოს თვითმფრინავს ტრაპიანი მანქანა დაეჯახა
გადახედვა
-
გიტანას ნაუსედა: სამწუხაროა, რომ საქართველო არ უახლოვდება, არამედ შორდება ევროკავშირს" გიტანას ნაუსედა: სამწუხაროა, რომ საქართველო არ უახლოვდება, არამედ შორდება ევროკავშირს"
გადახედვა
-
ავტოსტატის ცნობით, 2025 წელს საქართველოდან რუსეთში 34 600 მსუბუქი ავტომობილი გავიდა, საქსტატის ცნობით — 8 ავტოსტატის ცნობით, 2025 წელს საქართველოდან რუსეთში 34 600 მსუბუქი ავტომობილი გავიდა, საქსტატის ცნობით — 8
გადახედვა
-
სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ ზუგდიდის აგრარული ბაზარი მეხუთედ დააჯარიმა სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ ზუგდიდის აგრარული ბაზარი მეხუთედ დააჯარიმა
გადახედვა
-
მიხეილ ყაველაშვილი ალექსანდრ ვუჩიჩს შეხვდა მიხეილ ყაველაშვილი ალექსანდრ ვუჩიჩს შეხვდა
გადახედვა
-
ხელოვნური ინტელექტის 10 კომპანია, რომელთა აქციებითაც უნდა დაინტერესდე ხელოვნური ინტელექტის 10 კომპანია, რომელთა აქციებითაც უნდა დაინტერესდე
-
შალვა პაპუაშვილი: საკუთარი ფულის დახარჯვაც არ უნდა ბრიუსელს იმისთვის, რომ აღადგინოს უკრაინა და ფიქრობენ რუსეთს რა წაართვან შალვა პაპუაშვილი: საკუთარი ფულის დახარჯვაც არ უნდა ბრიუსელს იმისთვის, რომ აღადგინოს უკრაინა და ფიქრობენ რუსეთს რა წაართვან
გადახედვა
-
თანამედროვე თაღლითური სქემები — მთავარი საფრთხეები და რეკომენდაციები თანამედროვე თაღლითური სქემები — მთავარი საფრთხეები და რეკომენდაციები
გადახედვა
-
ჯეიმს კამერონს Avatar-ის გამო საავტორო უფლებების დარღვევისთვის უჩივლეს ჯეიმს კამერონს Avatar-ის გამო საავტორო უფლებების დარღვევისთვის უჩივლეს
გადახედვა
-
მოემზადე საახალწლოდ თიბისის ერთგული ბარათით და დაზოგე ყველაზე ხარჯიან პერიოდში მოემზადე საახალწლოდ თიბისის ერთგული ბარათით და დაზოგე ყველაზე ხარჯიან პერიოდში
-
თეა წულუკიანი: "მე ვარ დასანქცირებული, რატომ ვარ მიუღებელი?! მე ხომ არაფერი დამიშავებია?!" თეა წულუკიანი: "მე ვარ დასანქცირებული, რატომ ვარ მიუღებელი?! მე ხომ არაფერი დამიშავებია?!"
გადახედვა
კომენტარები