ვისოლ ჯგუფის გენერალური დირექტორი, ვასილ ხორავა საქართველოში საწვავის ფასის ეტაპობრივად, 20-25 თეთრით ზრდას ელოდება, რის მიზეზადაც საერთაშორისო ბაზრებზე ნავთობის გაძვირებას ასახელებს. მან ამის შესახებ ანალიტიკაში ისაუბრა.

ხორავას თქმით, მიუხედავად საერთაშორისო ბაზრებზე ნავთობის მკვეთრი გაძვირებისა, კომპანია ამ ეტაპზე ფასის შენარჩუნებას მარაგების ხარჯზე ახერხებს, თუმცა საწვავზე ფასების ზრდა თებერვლის შუა რიცხვებიდან გარდაუვალი იქნება.

"ვცდილობთ, არსებული მარაგებიდან გამომდინარე მაქსიმალურად შევინარჩუნოთ ფასები, თუმცა ეს მარაგები დროის გარკვეულ მონაკვეთში ამოიწურება და საერთაშორისო ბაზარზე ასეთი ფასის ნიშნულის პირობებში ჩვენთვის გარდაუვალი იქნება [საწვავზე] ფასის მომატება, რამდენადაც მტკივნეული არ უნდა იყოს. დღეისთვის ჩვენ ვინარჩუნებთ ფასების სტაბილურობას.

100-150 დოლარით ფასის ზრდა ეს მინიმუმ 20-25 თეთრიანი სხვაობა არის ლიტრზე, რომელიც გარკვეულწილად გაიზრდება, თუმცა ეს არ მოხდება ერთ დღეში, ეს მოხდება ეტაპობრივად და იმედს ვიტოვებთ, რომ ამ პერიოდში საერთაშორისო ბაზარი შემობრუნდება და ზრდის ტრენდი" — თქვა ვასილ ხორავამ.

5 თებერვლის მონაცემებით, საქართველოში ბრენდირებულ ბენზინგასამართ სადგურებზე სუპერის ტიპის საწვავი, საშუალოდ, 3,36 ლარი ღირს, ხოლო პრემიუმის ტიპის საწვავის საშუალო ღირებულება 3,20 ლარია.

საქსტატის მონაცემებით, იანვრის მდგომარეობით, ბენზინი 10 ყველაზე მეტად გაძვირებულ პროდუქტს შორის შედის. ბოლო ერთი წლის ჭრილში, ბენზინი 37,1%-ით, ხოლო დიზელი 32,2%-ით არის გაძვირებული.

3 თებერვლის ვაჭრობის შედეგებით, ლონდონში Inter Continental Exchange Futures Europe-ზე (ICE Futures Europe)-Brent ტიპის ნავთობის ფასმა 91,11 დოლარი/ბარელზე შეადგინა. იმავე სავაჭრო დღის შედეგებით, ნიუ-იორკში York Mercantile Exchange-ზე (NYMEX) - Light Sweet ტიპის ნავთობის ფასი ბარელზე 90,27 დოლარია. აღსანიშნავია, რომ ნავთობის საერთაშორისო ფასი 7-წლიან მაქსიმუმზეა. ექსპერტთა ნაწილი ნავთობის ფასის კიდევ უფრო ზრდას ელოდება.

გარდა საერთაშორისო ფასებისა, საქართველოში საწვავის ფასის დადგენაში მნიშვნელოვან როლს სახელმწიფოს მხრიდან დაწესებული გადასახადები თამაშობს. საუბარია აქციზისა და დამატებული ღირებულების გადასახადზე, რომელიც, რეალურად, საწვავის ფასს აძვირებს. როგორც ცნობილია, 2017 წლის დასაწყისში საწვავზე აქციზურმა გადასახადმა მოიმატა — 1 ტონა ბენზინის აქციზური გადასახადი გაორმაგდა და 250-დან 500 ლარამდე გაძვირდა. ექსპერტების შეფასებით, საწვავის ფასის დარეგულირებისთვის მცურავი აქციზის შემოღება, ან აღნიშნულ პროდუქტზე ამ გადასახადის გაუქმებაა.

კიდევ ერთი ფაქტორი, რომელიც საქართველოში საწვავის ღირებულებაზე მოქმედებს ლარის გაცვლითი კურსია. ბოლო ერთ თვეში ეროვნული ვალუტა, დოლართან მიმართებით 10 თეთრით გამყარდა. იმის გამო, რომ საწვავი საქართველოში 100%-ით იმპორტირდება, ლარის გამყარება საწვავის ფასის დადგენაზე დადებითად აისახება, თუმცა, როგორც ვასილ ხორავა ამბობს, მიუხედავად ლარის გამყარებისა, ქვეყანაში საწვავზე ფასების ზრდა მაინც გარდაუვალი იქნება.

გაიგეთ მეტი: