სტრატეგიული ბრენდინგი ალექს ჩიქოვანისგან — თიბისის ბიზნეს კლუბში სალექციო კურსი გაიმართა
ყოველწლიურად, საშუალოდ, 620 000-ზე მეტი კომპანია იქმნება. რამდენი მათგანი გახსოვს შენ? — ალბათ ძალიან ცოტა. ამის მიზეზი ისაა, რომ მათი 20% პირველივე წელს იხურება, 30% — მეორე წელს, 50% კი — ხუთ წელიწადში. ბევრ სხვადასხვა ფაქტორთან ერთად, მათი მთავარი პრობლემა ისაა, რომ სხვებისგან დიდად არ გამოირჩევიან, არ აქვთ საკუთარი იდენტობა, ხედვა, ფორმა და მიმართულება. ამიტომაც, კიდევ ერთი, რიგითი კომპანია რომ არ ჩამოაყალიბო, ის ბრენდად უნდა აქციო — ესაა ერთადერთი გზა, გადარჩე სივრცეში, სადაც ბოლო დროს ყველაფერი ერთმანეთს სულ უფრო და უფრო ემსგავსება.
როგორ ისახება ბრენდის სიცოცხლე, რა უნდა აკეთო ყოველდღიურად მისი გაძლიერებისთვის, რა სარგებელი მოაქვს ბრენდინგს? — ეს ნაწილია იმ მარადიული შეკითხვებისა, რომელიც თითქმის ყველა კომპანიას რაღაც ეტაპზე უჩნდება. მათზე პასუხის გასაცემად, თიბისიმ ბიზნეს კლუბის ფარგლებში, ფონდ EFSE-ის მხარდაჭერით, კიდევ ერთი საინტერესო საქმე წამოიწყო და კლუბის წევრებს სტრატეგიული ბრენდინგის კურსი შესთავაზა. კურსს უძღვებოდა ალექს ჩიქოვანი, GIPA-ს ასოცირებული პროფესორი სტრატეგიული ბრენდინგის მიმართულებით, რომელსაც ბრენდინგის, მარკეტინგის, გაყიდვების და კომუნიკაციების სფეროში მუშაობის 20 წელზე მეტი გამოცდილება აქვს.
ჩვენ მოგიყვებით, როგორ ჩაიარა 6-კვირიანმა სალექციო კურსმა და რა შთაბეჭდილებები აქვთ ბიზნეს კლუბის წევრებს.
ვისთვის და რატომ შეიქმნა სტრატეგიული ბრენდინგის კურსი?
სტრატეგიული ბრენდინგის კურსი მცირე, საშუალო და დიდი ბიზნესის მფლობელებისთვის, სტარტაპერებისთვის, მეწარმეებისთვის, სტუდენტებისათვის, მარკეტინგის, PR და გაყიდვების სფეროში დასაქმებული ადამიანებისათვის და ზოგადად, ბიზნესით დაინტერესებული ადამიანებისათვის შეიქმნა. მასზე დასწრება ბიზნეს კლუბის წევრებს შეეძლოთ. ალექს ჩიქოვანი გვიყვება, რომ მისი მიზანი, როგორც ყველა სხვა სალექციო კურსისას, ერთი იყო — აემაღლებინა ცნობიერება ბრენდისა და ბრენდინგის რაობის შესახებ, რადგან, მისივე თქმით, ამ საკითხების არასწორად აღქმის შედეგები ბიზნესის სიჯანსაღეზე უარყოფითად აისახება.
"ხშირად ადამიანებს ჰგონიათ, რომ ბრენდინგი ლოგოს დახატვა, შეფუთვა და სლოგანია, თუმცა ესაა მთლიანად ბრენდის ქცევა, დაწყებული პროდუქტის ან სერვისის კონცეფციიდან, დამთავრებული ყოველდღიურ დეტალებზე ფიქრით. ამიტომაა, რომ არასწორი შეხედულებების გამო, ბიზნესში ხშირად საქმე და სიტყვა ერთმანეთს სცდება, მერე კი დარდობენ, რატომ არ იმუშავა ბრენდმა კარგად. რა თქმა უნდა, ჩვენს ქვეყანაში ბიზნესის გამართულად კეთებას ბევრი ფაქტორი უშლის ხელს, მაგრამ ხშირად მთავარი მიზეზი სწორედ იმ ადამიანების შეცდომებია, რომლებიც ბიზნესს მართავენ", — გვიყვება ალექსი.
ლექტორის თქმით, თიბისის ბიზნეს კლუბის ეს ინიციატივა მისთვის ძალიან სასიხარულო, საინტერესო და გამოწვევებით სავსე აღმოჩნდა. კურსს ბიზნესის სხვადასხვა მიმართულების წარმომადგენლები ესწრებოდნენ. ალექსი აღნიშნავს, რომ ლექციების განმავლობაში ისინი ხშირად სვამდნენ შეკითხვებს განსხვავებული სფეროებიდან, რაც მისთვისაც ძალიან საინტერესო იყო, რადგან ახალ თემებზე დაფიქრების საშუალება მიეცა.
"ყველა მათგანი თავისი საქმიანობის სპეციფიკის მიხედვით სვამდა კითხვებს, გვაწვდიდა ინფორმაციას, რაც უფრო მეტ საკითხზე დაფიქრების საშუალებას იძლევა. ამით გაუმჯობესდება ჩემი კურსიც, ამიტომ მათი ძალიან მადლიერი ვარ", — ამბობს ალექსი.
ნაირ-ნაირი ბრენდინგი
ლექციებს ესწრებოდა Nair • ნაირის დამფუძნებელი, სტარტაპერი, გიორგი ხერგიანი. მისი თქმით, ამ კურსის საშუალებით, საქმიან ადამიანებთან შეხვედრისა და ურთიერთობის კარგი გამოცდილება მიიღო.
გიორგი აღნიშნავს, რომ ბრენდინგი გარკვეულწილად ახლოს არის მის საქმიანობასთან და ხშირად ეცნობა ამ თემაზე ლიტერატურას. "ამ კურსით კი საშუალება მომეცა, კონკრეტული ქეისების განხილვაში ჩავრთულიყავი. იყო საინტერესო მიდგომები და ვფიქრობ, მთლიანობაში ყურადღება უნდა გავამახვილოთ იმაზე, რომ ადამიანები ემოციის გამო უფრო მეტად ყიდულობენ პროდუქტებს, ვიდრე — საჭიროების გამო. საჭიროების გამო შეიძლება შეიძინო ნებისმიერი ბრენდის პროდუქცია, მაგრამ ემოციურად თუ ბმა გაქვს რომელიმე ბრენდთან, მუდმივად მისი ერთგული მომხმარებელი ხარ. ეს იყო მნიშვნელოვანი რამ, რაზეც ყველამ აქცენტი უნდა გავაკეთოთ", — ამბობს ის.
კურსი ონლაინფორმატში ჩატარდა, რაც ლექტორისა და ბიზნესკლუბის წევრებისთვის მოსახერხებელი აღმოჩნდა. "თუ მანამდე შეიძლება სადმე წასვლა დაგზარებოდა, ონლაინ ფორმატი ამ დისკომფორტს გაცილებს და ნებისმიერი ადგილიდან შეგიძლია მიიღო შენთვის საჭირო ინფორმაცია", — აღნიშნავს გიორგი ხერგიანი და ამატებს, რომ საინტერესო იქნებოდა უფრო ხანგრძლივი და ინტენსიური კურსიც. მიუხედავად ამისა, მიიჩნევს, რომ სრულიად უფასოდ მსგავსი კურსის გავლა წინ გადადგმული დიდი ნაბიჯია მისთვისაც და სხვა მსმენელებისთვისაც.
"დარწმუნებული ვარ, ვისაც მანამდე მცირე წარმოდგენა ჰქონდა ამ საკითხზე, ახლა ბევრად გარკვეულია ბრენდინგში. ყველაზე მეტად რამაც დამაინტერესა, იყო წიგნები, რომლებსაც ლექტორი ახსენებდა და მათ აუცილებლად წავიკითხავ", — ამბობს ის.
გიორგი ამბობს, რომ მართალია, აქამდე ხშირად არ გამოუყენებია ბიზნეს კლუბის ბენეფიტები, მაგრამ ეს ის შემთხვევაა, როცა კმაყოფილია კლუბის წევრობით და სხვა მსგავს კურსებსა თუ სემინარებშიც სიამოვნებით მიიღებს მონაწილეობას.
10-დან 10 ქულა ბრენდინგის სპეციალისტისგან
"ქულების სისტემით თუ განვიხილავთ, 10/10 ეკუთვნის", — ასე აფასებს სტრატეგიული ბრენდინგის კურსს ბიზნეს კლუბის კიდევ ერთი წევრი, ია დარახველიძე, კომპანია BRID-ის დამფუძნებელი და კრეატიული დირექტორი.
მისი თქმით, ამ სალექციო კურსით კარგი საქმე კეთდება, რადგან აუცილებელია, ამ სფეროში შესაბამისი კულტურა დაინერგოს, ინფორმაცია მისწვდეს მომხმარებლებს, გაიგონ, რამდენად რთული და შრომატევადი საქმეა ბრენდინგი. "ვისურვებდი, უფრო ხანგრძლივი კურსი ყოფილიყო და კიდევ უფრო მეტი საკითხი განგვეხილა", — ამბობს ის.
ია თავადაც ბრენდინგის სფეროში საქმიანობს. მისთვის ეს კურსი საინტერესო იყო იმ მხრივაც, რომ საშუალება მიეცა, დაენახა, რა ტიპის მომხმარებლები არსებობენ, როგორ არიან ისინი განწყობილნი ბრენდინგის მიმართ, რა აინტერესებთ და რა სურთ.
"არიან კლიენტები, რომლებიც კარგად ერკვევიან ამ საკითხებში, თუმცა, უმეტეს შემთხვევაში, ჯერ კიდევ არ აქვთ ჩვენს ქვეყანაში ბევრი ინფორმაცია იმის შესახებ, თუ რა არის ბრენდინგი, რა საჭიროა, ხშირად ერევათ ცნებები ან მიიჩნევენ, რომ სტრატეგია საერთოდ არაა საჭირო, ამიტომაც ვისურვებდი, კიდევ ბევრი მსგავსი სალექციო კურსი ჩატარდეს", — ამბობს ია და ამატებს, რომ განსაკუთრებით ქეისების განხილვის ნაწილს გამოარჩევდა. "ბევრი საკითხი განვიხილეთ და ამ ტიპის ლექციების ერთ-ერთი საუკეთესო ნაწილიც ესაა".
კურსის ფარგლებში, თიბისის ბიზნეს კლუბის წევრებმა გაიგეს, რა არის ბრენდი, ბრენდინგი, რა სტრატეგიული დანიშნულება აქვს მას, როგორ უნდა იმუშაო ამ საკითხებზე ბრენდის შექმნიდან დაწყებული, მართვით დამთავრებული. ცხადია, ბრენდინგზე უსასრულოდ შეიძლება საუბარი, თუმცა ბიზნეს კლუბის წევრებმა ლექტორისგან უკვე იციან ერთი ოქროს წესი წარმატების მისაღწევად — "ბრენდი უნდა იყოს გაბედული, თანმიმდევრული გამორჩეული და სხვებისგან განსხვავებული."
-
გადახედვამამუკა მდინარაძე: რომ ვთქვა, რეალურად 6 ათასი იყო-თქო, მთელი ღამე კლავიატურასთან და ბანერების მომზადებაში უნდა გაათენონ და იყოს 400 000 მამუკა მდინარაძე: რომ ვთქვა, რეალურად 6 ათასი იყო-თქო, მთელი ღამე კლავიატურასთან და ბანერების მომზადებაში უნდა გაათენონ და იყოს 400 000
-
გადახედვანინო წილოსანი: ხალხი ვერ შეუკრიბეს, მიკროფნი ვერ ჩაურთეს, ლიაკა ხოშტარიას და ანა ნაცვლიშვილის დონის აქტივისტად აქციეს… ნინო წილოსანი: ხალხი ვერ შეუკრიბეს, მიკროფნი ვერ ჩაურთეს, ლიაკა ხოშტარიას და ანა ნაცვლიშვილის დონის აქტივისტად აქციეს…
-
გადახედვაჯო უილსონი: ეუთო/ოდირის დასკვნის განხილვის შემდეგ, ვიმეორებ იმას, რაც უკვე ვთქვი: “ქართული ოცნების” დე ფაქტო ხელისუფლება არალეგიტიმურია ჯო უილსონი: ეუთო/ოდირის დასკვნის განხილვის შემდეგ, ვიმეორებ იმას, რაც უკვე ვთქვი: “ქართული ოცნების” დე ფაქტო ხელისუფლება არალეგიტიმურია
-
გადახედვათეოდოროს რუსოპულოსი: ირაკლი კობახიძეს მინდა შევახსენო, რომ მისი ქვეყანა ევროპის საბჭოს წევრია თეოდოროს რუსოპულოსი: ირაკლი კობახიძეს მინდა შევახსენო, რომ მისი ქვეყანა ევროპის საბჭოს წევრია
-
გადახედვასალომე ზურაბიშვილი: მოვიდეს ორბელიანის სასახლეში ივანიშვილი, რადგან ის მართავს ქვეყანას სალომე ზურაბიშვილი: მოვიდეს ორბელიანის სასახლეში ივანიშვილი, რადგან ის მართავს ქვეყანას
-
გადახედვასალომე ზურაბიშვილი: ილია და აკაკი უყურებენ ახალ საქართველოს, რომელიც თქვენით დაიბადა, ხვალ, ზეგ ძლიერი და ევროპული იქნება, ამას ვერავინ გააჩერებს სალომე ზურაბიშვილი: ილია და აკაკი უყურებენ ახალ საქართველოს, რომელიც თქვენით დაიბადა, ხვალ, ზეგ ძლიერი და ევროპული იქნება, ამას ვერავინ გააჩერებს
-
გადახედვამარტა კოსი: ეუთო/ოდირის საბოლოო ანგარიში საქართველოს საპარლამენტო არჩევნების სერიოზულ ხარვეზებზე მიუთითებს მარტა კოსი: ეუთო/ოდირის საბოლოო ანგარიში საქართველოს საპარლამენტო არჩევნების სერიოზულ ხარვეზებზე მიუთითებს
-
გადახედვასალომე ზურაბიშვილი ორბელიანის მოედანზე მოწყობილი საახალწლო სოფლის სცენაზე ავიდა და კახელების მარშს მიმართა სალომე ზურაბიშვილი ორბელიანის მოედანზე მოწყობილი საახალწლო სოფლის სცენაზე ავიდა და კახელების მარშს მიმართა
-
გადახედვასალომე ზურაბიშვილი: იქ ვარ, სადაც ხართ, იქ ვიქნები, სადაც ვიდგებით და გამარჯვების ქალაქი იქნება თბილისი, გამარჯვებული კი საქართველო! სალომე ზურაბიშვილი: იქ ვარ, სადაც ხართ, იქ ვიქნები, სადაც ვიდგებით და გამარჯვების ქალაქი იქნება თბილისი, გამარჯვებული კი საქართველო!
-
გადახედვარასა იუკნევიჩიანე: საჭიროა 29 დეკემბრამდე სასწრაფო საერთაშორისო მოქმედება მცოცავი დიქტატურის წინააღმდეგ ქართველების მხარდასაჭერად რასა იუკნევიჩიანე: საჭიროა 29 დეკემბრამდე სასწრაფო საერთაშორისო მოქმედება მცოცავი დიქტატურის წინააღმდეგ ქართველების მხარდასაჭერად
-
გადახედვამაიკლ კარპენტერი: სასწორზე საქართველოს დემოკრატია დევს მაიკლ კარპენტერი: სასწორზე საქართველოს დემოკრატია დევს
-
გადახედვათურქეთში სასწრაფო დახმარების ვერტმფრენი საავადმყოფოს შენობას შეეჯახა და ჩამოვარდა — არის მსხვერპლი თურქეთში სასწრაფო დახმარების ვერტმფრენი საავადმყოფოს შენობას შეეჯახა და ჩამოვარდა — არის მსხვერპლი
-
გადახედვა"ოცნების" პრემიერი, ირაკლი კობახიძე, სალომე ზურაბიშვილს გასამართლებით ემუქრება "ოცნების" პრემიერი, ირაკლი კობახიძე, სალომე ზურაბიშვილს გასამართლებით ემუქრება
-
გადახედვაირაკლი კობახიძე: ხელახალი არჩევნების დანიშვნის საფუძველი არ არსებობს ირაკლი კობახიძე: ხელახალი არჩევნების დანიშვნის საფუძველი არ არსებობს
-
გადახედვაკობახიძის მტკიცებით, საპროტესტო აქციებში მონაწილეობას 3 000-მდე კაცი იღებს კობახიძის მტკიცებით, საპროტესტო აქციებში მონაწილეობას 3 000-მდე კაცი იღებს
-
გადახედვაკობახიძე ზურაბიშვილზე: ვნახოთ, სად გააგრძელებს ის ცხოვრებას - გისოსებს მიღმა თუ გისოსებს გარეთ კობახიძე ზურაბიშვილზე: ვნახოთ, სად გააგრძელებს ის ცხოვრებას - გისოსებს მიღმა თუ გისოსებს გარეთ
-
გადახედვაპუტინი: სურვილის შემთხვევაში რუსეთისა და აშშ-ს ურთიერთობის ნორმალიზება შესაძლებელია პუტინი: სურვილის შემთხვევაში რუსეთისა და აშშ-ს ურთიერთობის ნორმალიზება შესაძლებელია
-
გადახედვაწილოსანი: გამჭვირვალობის კანონზე გაზაფხულის აქციას რომ აზიარებენ, ჰგონიათ ეს გუშინ ხდებოდა წილოსანი: გამჭვირვალობის კანონზე გაზაფხულის აქციას რომ აზიარებენ, ჰგონიათ ეს გუშინ ხდებოდა
-
გადახედვასაგანგებო: ჭავჭავაძის გამზირზე გაჩენილი ხანძრის ქრობისას მეხანძრე-მაშველი დაიღუპა საგანგებო: ჭავჭავაძის გამზირზე გაჩენილი ხანძრის ქრობისას მეხანძრე-მაშველი დაიღუპა
-
გადახედვარაუფოღლუ: ორპარტიული ჯგუფი MEGOBARI აქტს ახალ კონგრესს იანვარშივე წარუდგენს რაუფოღლუ: ორპარტიული ჯგუფი MEGOBARI აქტს ახალ კონგრესს იანვარშივე წარუდგენს
-
გადახედვაუწყვეტი პროტესტის 25-ე დღე — თბილისში დაგეგმილი აქციების განრიგი უწყვეტი პროტესტის 25-ე დღე — თბილისში დაგეგმილი აქციების განრიგი
კომენტარები