როგორია იყო აზერბაიჯანელი მსახიობი ქალი საქართველოში - აიდა თაგიევას ისტორია
"თუ სცენაზე ინტიმურ სცენას ვთამაშობ, მაყურებელი ფიქრობს, რომ ქუჩის გოგო ვარ. სიტყვა სექსის გაგონებაც კი მათ გაღიზიანებას იწვევს. "თამამი" სცენების დროს მაყურებელი ხშირად პროტესტს ღიად გამოხატავს და დარბაზს ტოვებს. ძალიან რთულია, იყო ეთნიკური აზერბაიჯანელი ქალი და მუშაობდე მსახიობად", - ამბობს ახალგაზრდა მსახიობი აიდა თაგიევა.
აიდა 29 წლისაა. ის ჰეიდარ ალიევის სახელობის თბილისის სახელმწიფო აზერბაიჯანულ დრამატულ თეატრში მუშობს. დასში მხოლოდ სამი მსახიობი ქალია. აიდა ამბობს, რომ ეთნიკური აზერბაიჯანელი მოსახლეობის დიდ ნაწილს დღემდე უარყოფითი დამოკიდებულება აქვს მსახიობი ქალის მიმართ: "როდესაც პირველად გამოვედი სცენაზე, 16 წლის ვიყავი. პატარა სპექტაკლი იყო. ჩემი გამოსვლა მოეწონათ და თეატრში სამსახიობო კურსებზე მიმიწვიეს. ჟურნალისტიკის ფაკულტეტიც დავამთავრე, მაგრამ სცენაზე ყოფნის ინტერესმა და სიყვარულმა გადაძალა და მუშაობა თეატრში გავაგრძელე. იმის გამო, რომ მსახიობის პროფესია ავირჩიე, ბევრი პრობლემა შემხვდა. ყველაზე უბრალო ინტიმური სცენის თამაშსაც კი, მაგალითად ჩახუტების სცენას, მაყურებელი უარყოფითად ხვდება. პროფესიული არჩევანის გამო ოჯახშიც მქონდა პრობლემები, მაგრამ დროთა განმავლობაში ოჯახის წევრებმა გამიგეს და მხარი დამიჭირეს".
ჰეიდარ ალიევის სახელობის თბილისის სახელმწიფო აზერბაიჯანული დრამატული თეატრი საქართველოს ერთ-ერთი უძველესი თეატრია. ის 1909 წელს დაარსდა. როგორც ბევრ სხვა თეატრში, აქაც მრავალი წლის განმავლობაში ქალის როლს კაცი ასრულებდა. დღესაც კი ბევრი ახალგაზრდა გოგონა ოჯახის ზეწოლით იძულებულია უარი თქვას საკუთარი ოცნების ასრულებაზე და თეატრისა და კინოს უნივერსიტეტში ჩაბარებას ვერ ბედავს. ის მცირე ნაწილი კი, რომელიც მსახიობის პროფესიას ეუფლება, გათხოვების შემდეგ თეატრსაც და პროფესიასაც სამუდამოდ ემშვიდობება: აიდა ტაგიევა ამბობს, რომ ქალი მსახიობების დიდი ნაწილი ოჯახის შექმნის შემდეგ ქმრების დაჟინებული მოთხოვნით, თეატრს ტოვებს.
რამდენიმე წლის წინ თვითონ ისიც იძულებული გახდა სამსახურიდან წასულიყო: "ის ჭორები, რაც ჩემზე ვრცელდება, არ არის სასიამოვნო არც ჩემთვის და არც ჩემი ოჯახისთვის. ოთხი წლის წინ მეც მიმტყუნა ნერვებმა. განცხადება დავწერე და თეატრიდან წავედი. თუმცა, საყვარელ პროფესიასთან განშორება დიდხანს არ გაგრძელდა. ხელმძღვანელობა მთხოვდა, რომ უკან დავბრუნებულიყავი. სცენისგან შორს ყოფნა მეც გამიჭირდა. 2 წლის შემდეგ ისევ დავბრუნდი თეატრში. ვცდილობ, ჭორებს ყურადღება აღარ მივაქციო. ირგვლივ მყოფი ადამიანების ზეწოლა თან მაწუხებს და თან ძალასაც მაძლევს. ხომ იცით როგორც ხდება: რაც მეტ ზეწოლას ახდენენ შენზე, მით უფრო ძლიერდები".
ახალგაზრდა მსახიობი ამბობს, რომ თეატრთან ორწლიანი განშორებისას მიხვდა, როგორ უყვარს ხელოვნება: "მიყვარს სხვადასხვა პერსონაჟების გაცოცხლება. არ აქვს მნიშვნელობა, დადებითია ეს პერსონაჟი თუ უარყოფითი. ვცდილობ, ყველა ჩემს გმირში ჩემი სული ჩავდო. თეატრი მეხმარება განსხვავებული ხასიათების და სულიერი სამყაროს მქონე ადამიანების შეცნობაში. ჩვენც ვეხმარებით საზოგადოებას ცნობიერების ამაღლებაში და სცენიდან მათ დამაფიქრებელ მესიჯებს ვუგზავნით".
მსახიობი აცხადებს, რომ აზერბაიჯანული დრამატული თეატრიდან მსახიობების წასვლის კიდევ ერთი მიზეზი თეატრის ფინანსური და ტექნიკური პრობლემებია: შენობა, რომელიც დაახლოებით 136 წლის წინ აშენდა, ბოლო 30 წლის განმავლობაში უფუნქციოდაა მიტოვებული. 2004 წელს შენობა ნაწილობრივ შეაკეთეს და ისევ თეატრს გადასცეს. თუმცა, საფუძვლიანი რესტავრაციის გარეშე თეატრში სპექტაკლის ჩვენება მაინც შეუძლებელია: შენობაში არც სკამებია, არც სცენა, არც ფარდა, არც ჭერი და არც იატაკი….
დღემდე დასი სპექტაკლს სხვა თეატრის სცენაზე მხოლოდ ერთხელ – პრემიერაზე თამაშობს: თანხის გადახდის გარეშე სპექტაკლის დადგმის ნებართვას სხვა თეატრები მათ ერთჯერადად, მხოლოდ საპრემიერო ჩვენებისთვის აძლევენ. თეატრს კი იმდენი ფული არ აქვს, რომ არასაპრემიერო ჩვენების დროს სცენის ქირა გადაიხადოს. იმის გამო, რომ საკუთარი სცენა არ აქვთ, ხშირად სპექტაკლების გამართვას ვერ ახერხებენ, რის გამოც თეატრი ფინანსურად ზარალდება.
ფინანსური პრობლემების გამო კი თეატრს კადრების მოზიდვა უჭირს: დასში, რომელსაც სულ მცირე 25 მსახიობი სჭირდება, ამჟამად მხოლოდ 11 მსახიობია დასაქმებული. თანამშრომლების დიდი ნაწილი სამსახურს დაბალი ხელფასის და სათანადო პირობების არარსებობის გამო ტოვებს: "ცოტა ხნის წინ მარნეულში "წითელქუდა" ვითამაშეთ. 300 კაცი იყო მოსული. ეს იმას ნიშნავს, რომ ჩვენი თეატრის მიმართ ინტერესი არსებობს. კარგი პირობები და ნორმალური ხელფასი გვჭირდება იმისთვის, რომ თეატრი და ჩვენი პროფესია განვითარდეს. რადგან მსახიობის ხელფასი საკმარისი არ არის, დამატებით სამუშაოსაც ვიღებ: ვთარგმნი და სტატიებსაც ვწერ. თუმცა, ჩვენ - ყველას გვინდა, რომ მხოლოდ ერთ საქმეზე ვიყოთ კონცენტრირებულები და მთელი ჩვენი ენერგია მხოლოდ თეატრზე იხარჯებოდეს. იმისათვის, რომ გახდე მსახიობი, მარტო ნიჭი არ არის საკმარისი. საჭიროა თავგანწირვა და საზოგადოების უარყოფით დამოკიდებულებასთან გამკლავების ძალაც".
ავტორი: ხაიალ აზიზოვი
სტატია მომზადებულია "თბილისის ადამიანის უფლებათა სახლის" პროექტის ფარგლებში, რომელიც საქართველოში ნიდერლანდების სამეფოს საელჩოსა და ფონდის - "ეროვნული წვლილი დემოკრატიისათვის" ფინანსური მხარდაჭერით ხორციელდება. ავტორის/ავტორების მიერ სტატიაში გამოთქმული მოსაზრება, შესაძლოა, არ გამოხატავდეს დონორთა და თბილისის ადამიანის უფლებათა სახლის პოზიციას.
-
სურსათის ეროვნულ სააგენტოს ხელმძღვანელი გიორგი იაკობაშვილი გახდა სურსათის ეროვნულ სააგენტოს ხელმძღვანელი გიორგი იაკობაშვილი გახდა
გადახედვა
-
თბილისის საქალაქო სასამართლომ ელენე ხოშტარია პატიმრობაში დატოვა თბილისის საქალაქო სასამართლომ ელენე ხოშტარია პატიმრობაში დატოვა
გადახედვა
-
როგორ წავიკითხოთ წყლის ეტიკეტი და რას ნიშნავს ზედ დატანილი სიმბოლოები როგორ წავიკითხოთ წყლის ეტიკეტი და რას ნიშნავს ზედ დატანილი სიმბოლოები
-
ქვიზი: გაიგე, რამდენად კარგად იცნობ საქართველოს ქრისტიანობის ისტორიას ქვიზი: გაიგე, რამდენად კარგად იცნობ საქართველოს ქრისტიანობის ისტორიას
-
ხის ბაყაყის ორგანიზმში სიმსივნის საწინააღმდეგოდ მოქმედ ბაქტერიას მიაგნეს ხის ბაყაყის ორგანიზმში სიმსივნის საწინააღმდეგოდ მოქმედ ბაქტერიას მიაგნეს
გადახედვა
-
არ გამოგრჩეთ, საქართველოს ბანკის საახალწლო PLUS და AmEx შეთავაზებები არ გამოგრჩეთ, საქართველოს ბანკის საახალწლო PLUS და AmEx შეთავაზებები
-
"ქართული ოცნების" ახალგაზრდული ორგანიზაციის თავმჯდომარედ ვარლამ ლიპარტელიანი აირჩიეს "ქართული ოცნების" ახალგაზრდული ორგანიზაციის თავმჯდომარედ ვარლამ ლიპარტელიანი აირჩიეს
გადახედვა
-
სხვადასხვა ქვეყნის 8 სახალისო და ორიგინალური საახალწლო ტრადიცია სხვადასხვა ქვეყნის 8 სახალისო და ორიგინალური საახალწლო ტრადიცია
-
TI სამოქალაქო პროტესტის მონაწილეების, ალექსი პეტრიაშვილის, ნათია გოგსაძის და ლევან მარგიანის უფლებებს სტრასბურგის სასამართლოშიც დაიცავს TI სამოქალაქო პროტესტის მონაწილეების, ალექსი პეტრიაშვილის, ნათია გოგსაძის და ლევან მარგიანის უფლებებს სტრასბურგის სასამართლოშიც დაიცავს
გადახედვა
- თუ ვინმეს სურს ბავშვებს ახალი წელი ჩაუშალოს, წავიდეს და თბილისის ცენტრში გააპროტესტოს — ალან გაგლოევი თამარ მეარაყიშვილზე თუ ვინმეს სურს ბავშვებს ახალი წელი ჩაუშალოს, წავიდეს და თბილისის ცენტრში გააპროტესტოს — ალან გაგლოევი თამარ მეარაყიშვილზე
-
რა ხდებოდა კოსმოსში 2025 წელს — ყველაფერი, რაც უნდა ვიცოდეთ რა ხდებოდა კოსმოსში 2025 წელს — ყველაფერი, რაც უნდა ვიცოდეთ
გადახედვა
-
ცოტნე ივანიშვილი ვარლამ ლიპარტელიანს ქართული ოცნების ახალგაზრდული ორგანიზაციის ხემძღვანელობას ულოცავს ცოტნე ივანიშვილი ვარლამ ლიპარტელიანს ქართული ოცნების ახალგაზრდული ორგანიზაციის ხემძღვანელობას ულოცავს
გადახედვა
-
ეროვნული ბანკი 2026-2028 წლების საზედამხედველო სტრატეგიის მოსამზადებლად დაინტერესებულ მხარეებს იწვევს და კითხვარს აქვეყნებს ეროვნული ბანკი 2026-2028 წლების საზედამხედველო სტრატეგიის მოსამზადებლად დაინტერესებულ მხარეებს იწვევს და კითხვარს აქვეყნებს
-
ორბელიანის მოედანზე ხანძრის შედეგად რამდენიმე მანქანა დაიწვა ორბელიანის მოედანზე ხანძრის შედეგად რამდენიმე მანქანა დაიწვა
გადახედვა
-
"საკუთარ წლების მეგობარს, ნათლიმირონს ურეკავდნენ და ეს რაიმეს შეიძლება ამტკიცებდეს?" — ბაჩო ახალაიას ადვოკატი "საკუთარ წლების მეგობარს, ნათლიმირონს ურეკავდნენ და ეს რაიმეს შეიძლება ამტკიცებდეს?" — ბაჩო ახალაიას ადვოკატი
გადახედვა
-
საქართველოს ბანკის წიგნის კუთხეები მსოფლიოს სხვადასხვა ქალაქში განათლების შესაძლებლობებს ქმნის საქართველოს ბანკის წიგნის კუთხეები მსოფლიოს სხვადასხვა ქალაქში განათლების შესაძლებლობებს ქმნის
-
გევორგ პაპოიანი: თბილისმა აზერბაიჯანიდან სომხეთში ბენზინის ტრანზიტს "მაღალი და არაკონკურენტული" ტარიფი დაადო გევორგ პაპოიანი: თბილისმა აზერბაიჯანიდან სომხეთში ბენზინის ტრანზიტს "მაღალი და არაკონკურენტული" ტარიფი დაადო
გადახედვა
-
ანა ნადარეიშვილი: პოლონეთში ვიყავით ლუკმა-პურის საშოვნელად, იქ გაბრუნებას აპირებდა ბაჩო, თუმცა საზღვარზე არ გაუშვეს ანა ნადარეიშვილი: პოლონეთში ვიყავით ლუკმა-პურის საშოვნელად, იქ გაბრუნებას აპირებდა ბაჩო, თუმცა საზღვარზე არ გაუშვეს
გადახედვა
-
გარემოს ეროვნული სააგენტო მოსალოდნელი ამინდის შესახებ საზოგადოებას აფრთხილებს გარემოს ეროვნული სააგენტო მოსალოდნელი ამინდის შესახებ საზოგადოებას აფრთხილებს
გადახედვა
-
მარტოობის უპირატესობა — რატომაა კარგი, ისეთ სიჩუმეში ყოფნა, საკუთარი ფიქრების რომ გესმის მარტოობის უპირატესობა — რატომაა კარგი, ისეთ სიჩუმეში ყოფნა, საკუთარი ფიქრების რომ გესმის
-
ქალმა პოლიტიკოსები ევა შაშიაშვილისთვის აღკვეთის ღონისძიების სახით შეფარდებული პატიმრობის გირაოთი შეცვლას მოითხოვენ ქალმა პოლიტიკოსები ევა შაშიაშვილისთვის აღკვეთის ღონისძიების სახით შეფარდებული პატიმრობის გირაოთი შეცვლას მოითხოვენ
გადახედვა




კომენტარები