ელექტრული სტიმულაცია, რომელიც ტვინის სპეციფიკურ რეგიონებზეა მიმართული, შეიძლება მათემატიკის სწავლაში დაგვეხმაროს. ეს ახალ კვლევაშია ნათქვამი, რომელიც ლაფბოროსა და ოქსფორდის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა ჩაატარეს.

მკვლევრებმა სასწავლო პროცესზე ნეიროსტიმულაციის ეფექტი შეისწავლეს. მიუხედავად იმისა, რომ მსგავსი არაინვაზიური მეთოდის მიმართ ინტერესი სულ უფრო იზრდება, ამ მხრივ ჩვენი ცოდნა ჯერ კიდევ შეზღუდულია.

მკვლევრებმა დაადგინეს, რომ ტვინის ფრონატლურ ნაწილზე ელექტრული სტიმულაცია ადამიანების მათემატიკურ შესაძლებლობებს აუმჯობესებს. მეცნიერები თვლიან, რომ ელექტრული სტიმულაცია ტვინში ნატრიუმის არხებზე მოქმედებს, ერევა ნეირონების უჯრედულ მემბრანაში და ზრდის კორტიკალურ აქტივობას.

როი კოენ კადოშმა, კოგნიტური ნეირომეცნიერების პროფესორმა და კვლევის ავტორმა თქვა, რომ სწავლა ყველაფრის გასაღებია და ეს მოიცავს იმასაც, რასაც ცხოვრებაში ვაკეთებთ.

"ახალი უნარების გამომუშავებიდან დაწყებული, როგორიცაა მანქანის მართვა, კოდირების სწავლით დასრულებლი, ჩვენი ტვინი მუდმივად შთანთქავს და იძენს ახალ ინფორმაციას. ადრე ჩვენ ვაჩვენეთ, რომ ადამიანის სწავლის უნარი დაკავშირებულია მის ტვინში ნეირონულ აგზნებასთან. კონკრეტულ შემთხვევაში ამ აქტივობასა და მათემატიკის სწავლას შორის კავშირის გამოვლენა გვსურდა", — აღნიშნა კადოშმა.

კვლევისთვის 102 მონაწილე შეირჩა. მათი მათემატიკური უნარები შეფასდა და ისინი ოთხ ჯგუფად დაიყვნენ. ნაწილს პლაცებო მიაწოდეს, როდესაც მეორე ნახევრმა ტვინის ელექტრული სტიმულაცია მიიღო.

"საინტერესოა, რომ შედარებით დაბალი აქტივობის მქონე ადამიანებზე სტიმულაციამ ბევრად უკეთ იმუშავა, ვიდრე ეს მაღალი აქტივობის მქონეთა შემთხვევაში", — აღნიშნეს მკვლევრებმა.

"ჩვენ დავაზუსტეთ ის, თუ როგორ მუშაობს ეს კონკრეტული ნეიროსტიმულაცია. ახლა ბევრად მეტი ვიცით იმაზე, თუ როგორ პირობებშია სტიმულაცია ყველაზე ეფექტური. ეს ძალიან მნიშვნელოვანია", — თქვა პროფესორმა კადოშმა.

თუ სტატიაში განხილული თემა და ზოგადად: მეცნიერებისა და ტექნოლოგიების სფერო შენთვის საინტერესოა, შემოგვიერთდი ჯგუფში – შემდეგი ჯგუფი.