“სახელის, სიტყვის, სიმბოლოს და დიზაინის ერთობლიობა, რომელიც ახასიათებს გარკვეულ პროდუქტს და მას სხვა პროდუქტებისგან გამოარჩევს” - ასე განმარტავენ სხვადასხვა ენციკლოპედიები და ლექსიკონები სიტყვა ბრენდის მნიშვნელობას.

თუმცა ამ სტატიაში ბრენდის მნიშვნელობასა და ღირებულებებზე კი არა, მსოფლიოს ყველაზე უფრო გავლენიანი და სახელგანთქმული შესახებ ვისაუბრებთ.

ბოლო მონაცემებისა და უკანასკნელი სტატისტიკის თანახმად, მსოფლიოს ყველაზე უფრო ძლევამოსილი ბრენდების სამეული შემდეგნაირად გამოიყურება:

პირველი ადგილი - Walt Disney (ბრენდის სიძლიერის კოეფიციენტი 91,8)

Walt Disney-ის ღირებულება გახლავთ 31,7 მილიარდი აშშ დოლარი,

მისი პროდუქტები გახლავთ: საკაბელო ტელევიზია, გამოცემები, ფილმები, მუსიკა, ვიდეო თამაშები, რადიო, ვებ პორტალები და ა.შ.

Walt Disney -ის ძალაუფლების განმსაზღვრელად ითვლება მისი ფრთის ქვეშ მოღვაწე: „Star Wars, ESPN, Pixar, The Muppets და Marvel.

აღსანიშნავია ისიც, რომ Walt Disney-ის როგორც ბრენდის სიძლიერეს განსაზღვრავს არამხოლოდ მისი აწმყო არამედ მისი წარსულიც.

მოგეხსენებათ, ის 1923 წელს შეიქმნა და თითქმის 100 წლიან ისტორიას ითვლის.

მისი დამფუძნებლები იყვნენ უოლტ დისნეი და როი დისნეი.

დღეისათვის Walt Disney-ის ხელმძღვანელი გახლავთ ბობ აიგერი.

მეორე ადგილი - LEGO (ბრენდის სიძლიერის კოეფიციენტი 91,6)

მისი ღირებულება 4,5 მილიარდი აშშ დოლარია.

ეს გახლავთ დანიური საოჯახო ბიზნესი, რომელიც დაკავებულია სათამაშოების წარმოებით და დაარსდა 1932 წელს.

მისი სახელწოდება დანიური სიტყვების „leg godt”-ის აბრევიატურაა და თარგმანში ნიშნავს „თამაშე კარგად“.

მსოფლიოს ერთ -ერთი ყველაზე უფრო ძლიერი ბრენდის სტატუსთან ერთად, LEGO ფლობს სათამაშოების მწარმოებელ კომპანიებს შორის ყველაზე უფრო მაღალშემოსავლიანი კომპანიის სტატუსსაც.

2017 წლის მონაცემებით, მისი ოფისების რაოდენობა გახლავთ 42. დაქირავებული თანამშრომელთა რაოდენობა კი 19 ათას ადამიანს აღემატება.

მესამე ადგილი - L'Oréal (ბრენდის სიძლიერის მაჩვენებელი 91,5)

L'Oréal-ის, როგორც ბრენდის ღირებულება გახლავთ 14,9 მილიარდი აშშ დოლარი და ის ძლევამოსილი ბრენდების პირველ სამეულში უხუცესი გახლავთ, რადგან მისი ასაკი 100 წელზე მეტია.

აღნიშნული ბრენდი 1909 წელს დააარსა ფრანგმა ფარმაცევტმა.

დღეისათვის L'Oréal

-ში დასაქმებულია 90 ათასამდე ადამიანი, მისი ხელმძღვანელი კი გახლავთ ჟან-პოლ აგონი.

ეს გახლდათ მსოფლიოს ყველაზე ძვირადღირებული ბრენდების ტოპ სამეული.

თუ ციფრებს დააკვირდებით, მიხვდებით, რომ ბრენდის სიძლიერეს არ განსაზღვრავს მისი ფინანსური ღირებულება და შემოსავალი.

სწორედ ამიტომ ვერ მოხვდნენ აღნიშნულ სიაში კოლოსალური შემოსავლისა და სიმდიდრის მქონე კომპანიები.

ძლევამოსილი ბრენდების სიაში ამ ეტაპზე არც ფინანსური ორგანიზაციების სახელები არ ფიგურირებს, მათ შორის არ არის არც საქართველოსა და მსოფლიოს 20 -მდე სხვადასხვა ქვეყანაში სახელგანთქმული ბრენდი Vivus, რომელიც სწრაფი ინტერნეტ სესხების გაცემითაა დაკავებული.