Toyota Motor Corporation-ი წყალბადის ძრავის ტექნოლოგიურ განვითარებაზე იწყებს მუშაობას. ერთსა და იმავე წინადადებაში ტოიოტასა და წყალბადის ერთად დანახვისას, ავტომოყვარულების უმრავლესობას, პირველ რიგში, ელექტრო ავტომობილები საწვავის ელემენტებზე (FCEV) ახსენდება.

თუმცა, ამჯერად, ტოიოტა ყურადღებას საწვავის ელემენტებზე მეტად ძრავზე ამახვილებს — წყალბადზე მომუშავე შიდა წვის ძრავზე. ახალი ავტომობილების საწვავი 100%-ით სუფთა წყალბადია და მუშაობისას CO2-ს თითქმის არ გამოყოფენ.

სიახლეა ისიც, რომ Toyota-ს ახლახან გამოცხადებული წყალბადის ძრავიანი ავტომობილები მონაწილეობას მიიღებენ რბოლაში — Super Taikyu Series, 2021 Powered by Hankook, რომელიც იაპონიაში გაიმართება.

ამ გადაწყვეტილების შესახებ ტოიოტას პრეზიდენტმა, აკიო ტოიოდამ და GAZOO Racing Company-ის პრეზიდენტმა, კოჯი სატომ ისაუბრეს.

ფოტო: თეგეტა

"ჩემი სურვილია ხალხის აღფრთოვანება ავტოსპორტით. მინდა, სპორტის ეს სახეობა იმ პირობებშიც კი მდგრადი გავხადო, როცა ჩვენ ნახშირბად-ნეიტრალურობისკენ მივისწრაფვით. Toyota-ს წყალბადთან დაკავშირებული გარემოსდაცვის ტექნოლოგია გააჩნია. ჩვენ GR Yaris-ის გამოშვების დღიდან 24-საათიან რბოლებში წარმატებით ვასპარეზობთ. მინდა, ROOKIE Racing-მა, რომელსაც Toyota-მ განვითარება ანდო, წყალბადის ძრავებთან მუშაობის გამოწვევა მიიღოს, რომელიც ვფიქრობ, ავტოსპორტის ფარულ პოტენციალს წარმოადგენს.

გვინდა დავამტკიცოთ, რომ რბოლაში სამი ან ხუთი საათი გამძლეობა საკმარისი არ არის და აუცილებელია გქონდეს საიმისო მომზადება, რომ 24 საათის განმავლობაში გაძლო. მე ერთ-ერთი ავტომობილის პილოტი ვიქნები და დავამტკიცებ, რომ რბოლაში წყალბადი უსაფრთხოა", — განაცხადა ტოიოტას პრეზიდენტმა, აკიო ტოიოდამ.

რაც შეეხება GAZOO Racing Company-ის პრეზიდენტს, კოჯი სატოს, მისი თქმით, წყალბადის ძრავებს 2016 წლიდან იკვლევს და იმის გამო, რომ წყალბადი ბენზინზე უფრო სწრაფად იწვის,
რეაქცია დიდია.

"გასული წლის ბოლოს ჩვენ შევქმენით პროტოტიპი, რომელიც გარემოს დაცვითი ტექნოლოგიების მიუხედავად, მაინც უზრუნველყოფდა ავტომობილის იმ შეგრძნებას, რომელიც ასე უყვართ ავტომოყვარულებს, ხმის და ვიბრაციის საშუალებით. ეს, ფაქტობრივად, ხვალინდელ ტექნოლოგიებზე მუშაობაა. წყალბადი უამრავ გამოწვევას წარმოადგენს, რომელთა გადალახვა არც ისე ადვილია", — თქვა მან.

ფოტო: თეგეტა

წყალბადის ძრავების ფარული პოტენციალი

მანქანის გული მისი ძრავაა. შეცვალეთ ძრავა და თქვენ მნიშვნელოვნად შეცვლით არა მხოლოდ იმას, თუ როგორ უნდა ირბოლოთ, არამედ თუ როგორ აღაფრთოვანოთ გულშემატკივრები.

პრესკონფერენციაზე მოწვეული ჟურნალისტების კითხვას, წყალბადის ძრავების მახასიათებლების შესახებ, პრეზიდენტმა სატომ ორი ზუსტი სიტყვით უპასუხა: "წვის სიჩქარე".

"წყალბადს განსაკუთრებულს ხდის ის, რომ მისი წვის სიჩქარე რვაჯერ აღემატება ბენზინის წვის სიჩქარეს. ეს ნიშნავს უფრო სწრაფ რეაგირებას. ასე რომ, დაბალი სიჩქარის მაბრუნი მომენტი დაძვრისთანავე არის ის, რაც წყალბადის ძრავებს ასე შესანიშნავს ხდის. მომავალ რბოლაში ჩვენ შევამოწმებთ ბალანსს, თუ რამდენად მივაღწევთ მაქსიმალურ სიმძლავრეს სტაბილური წვის შენარჩუნებასთან ერთად.

სამომავლოდ სიმძლავრის გასაზრდელად სხვადასხვა ელემენტების დაბალანსებისას გვსურს წვის ისეთი პირობები ვიპოვოთ, რომლებიც წყალბადის ძრავების საუკეთესო თვისებებს წარმოაჩენს", — განაცხადა GAZOO Racing Company-ის პრეზიდენტმა, კოჯი სატომ.

პრესკონფერენციაზე ტოიოტას პრეზიდენტმა მნიშვნელოვანი განცხადებები გააკეთა და აჩვენა, რომ მისი სურვილია წვლილი შეიტანოს იაპონიაში ნახშირბად-ნეიტრალურობის მიღწევასა და ახალი ტექნოლოგიების პრაქტიკულ გამოყენებაში.

"ისე, სიმართლე რომ ვთქვა, აქამდე მანქანა მხოლოდ ხრეშზე (და ტალახზე) მიტარებია. ეს წრეზე არ გამომიცდია. ახლახან ხრეშზე დავაყენეთ რამდენიმე საგზაო კონუსი, რათა გამოვცადოთ მანქანის ეფექტურობა მოხვევითა და აჩქარებით. რბოლის დროს, შენელების შემდეგ აჩქარების შეგრძნებამ მაგრძნობინა, რომ ეს ავტომანქანა კარგად შეეფერება ავტოსპორტს", — თქვა მან.

ტოიოტას მიზანია, რომ ავტოსპორტი ახალ ეპოქაში ახალი ტექნოლოგიებით გააცოცხლოს.