ელექტრონული კომერციის ისტორია დაახლოებით 40 წლის წინ 70-იანი წლების დასაწყისში იწყება, თუმცა იმ დროს ანგარიშსწორება პროდუქტის მიღების შემდეგ, ადგილზე, ნაღდი ფულით ხდებოდა. დღევანდელი, კლასიკური გაგებით ელექტრონული კომერციის პირველი ფაქტი, როდესაც სასურველი პროდუქტის შეკვეთა და ფულის გადახდაც ინტერნეტის საშუალებით მოხდა 1994 წელს დაფიქსირდა.

ამ ფაქტთან დაკავშირებით არსებობს რამდენიმე მოსაზრება, თუმცა ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული ვერსიის თანახმად პირველი ნივთი, რაც ინტერნეტის საშუალებით გაიყიდა და თანხის გადახდაც ინტერნეტის საშუალებით მოხდა იყო პიცა.

სწორედ მაშინ, მაუსის ერთი წკაპით საფუძველი ჩაეყარა მილიარდიან ინდუსტრიას სახელწოდებით — ელექტრონული კომერცია, რომელმაც სამუდამოდ შეცვალა ადამიანების ქცევა "შოპინგთან" მიმართებაში.

ფოტო: kovzy.com

რა არის ელექტრონული კომერცია?

ელექტრონული კომერცია არის ვაჭრობა ინტერნეტის მეშვეობით. დღეს თითქმის ნებისმიერი ნივთის თუ სერვისის შეძენა არის შესაძლებელი ონლაინ სივრცეში და ეს ჩვენი ცხოვრების ჩვეულებრივი, განუყოფელი ნაწილია.

ელექტრონული კომერციის როლი კვების ინდუსტრიაში უმნიშვნელოვანესია. ამაზე მეტყველებს ის ფაქტიც, რომ პირველი ნივთი რომელიც ონლაინ სივრცეში გაიყიდა სწორედ საკვები პროდუქტი იყო.

სულ რაღაც 10 წლის წინ კვების ობიექტების ონლაინ გაყიდვები, ჯამური გაყიდვების 8%-ს შეადგენდა. დღეს კი გაყიდვების ნახევარზე მეტი ონლაინ გაყიდვებზე მოდის და არსებობენ ისეთი კვების ობიექტებიც კი ე.წ. cloud რესტორნები, რომლებიც მხოლოდ ელექტრონული კომერციის გზით ახდენენ საკუთარი პროდუქციის რეალიზებას.

ფოტო: kovzy.com

არსებული პანდემიის გამო დაწესებული შეზღუდვების პირობებში, რომელიც პირდაპირ შეეხო კვების ობიექტებს, ელექტრონული კომერცია ერთადერთი და უალტერნატივო გზა გახდა მათი უმრავლესობისთვის, რათა ფუნქციონირება გაეგრძელებინათ. ამ ფაქტმა დაახლოებით 6 წლით დააჩქარა ინდუსტრიაში მიმდინარე პროცესები და 2020 წლის მაისის მონაცემებით დაფიქსირდა 77%-იანი ზრდა კვების ინდუსტრიაში ინტერნეტის გზით გაყიდული პროდუქციის წილზე, 2019 წელთან მიმართებაში.

მიუხედავად ბაზარზე არსებული საერთო გასაყიდი პლატფორმების პოპულარობისა, დღეს უფრო და უფრო მეტი კვების ობიექტი ცდილობს პერსონალური ვებ-გვერდის მეშვეობით თავისი პროდუქციის ერთგულ მომხმარებლებზე პირდაპირ გაყიდვას.

ჯერ კიდევ ცოტა ხნის წინ, საკუთარი ვებ-გვერდის შექმნა რესტორნებისთვის გარკვეულ დროით თუ ფინანსურ რესურსს უკავშირდებოდა, რაც არ იყო ყველასათვის ხელმისაწვდომი. სწორედ ამ პრობლემის გადაჭრის ინოვაციური გზა შესთავაზა თავის მომხმარებლებს კომპანიამ kovzy.com. დღეს ნებისმიერ კვების ობიექტს აქვს შესაძლებლობა პლატფორმა kovzy-ის დახმარებით შექმნას საკუთარი პერსონალური გაყიდვების ვებ-გვერდი 1 დღეში, ყოველგვარი საწყისი ინვესტიციის გარეშე.

რა არის kovzy.com?

kovzy.com არის პლატფორმა, რომელიც ნებისმიერ კვების ობიექტს, ადგილობრივს თუ საერთაშორისოს, აძლევს საშუალებას საკუთარი ძალით შექმნან პერსონალური, სრულყოფილი ვებ-გვერდი ონლაინ გაყიდვებისათვის შემდეგი ფუნქციონალებით:

ფოტო: kovzy.com

  • მენიუ — ეს მოდული იძლევა შესაძლებლობას მოხდეს კატეგორიების შექმნა, ულიმიტო რაოდენობის კერძების დამატება, ფოტოს ატვირთვა, აღწერის დამატება, ფასის განსაზღვრა. ამ მოდულით იქმნება მენიუს კატეგორიები, ემატება ულიმიტო რაოდენობის კერძები (ფოტოსურათით და აღწერით), განისაზღვრება ფასი, და რაც ძალიან მნიშვნელოვანია იქმნება ვარიაციები, რაც საბოლოო მოხმარებელს აძლევს შესაძლებლობას დაამატონ და ამოიღონ სხვადასხვა ინგრედიენტები კერძებიდან. პლატფორმა ითვალისწინებს ჯვარედინი გაყიდვის ფუნქციასაც, რაც იძლევა შესაძლებლობას კიდევ უფრო გაიზარდოს რესტორნის შემოსავლები
  • მიწოდების მართვის მოდული, საიდანაც რესტორანი განსაზღვრავს ფილიალის გარშემო კერძების მიტანის რადიუსს
  • პლატფორმაზე უკვე დაერთებულია, ადგილობრივი ბანკების ონლაინ გადახდები
  • ჩვენს პლატფორმაზე შექმნილი ყველა ვებ-გვერდი ადაპტირებულია მობილურ მოწყობილობებზე და იძლევა განხორციელებული ტრანზაქციების რეპორტინგის საშუალებას თარიღის, ფილიალების, და კერძების ჭრილში.
  • პლატფორმას აქვს სამენოვანი მხარდაჭერა,
  • გლობალურ პლატფორმებთან ინტეგრაცია (Google, facebook, Instagram)
  • საიმიჯო განყოფილება, სადაც განთავსდება ზოგადი ინფორმაცია რესტორნის შესახებ - ლოგო, მისამართი, ფილიალები, სამუშაო საათები, კომპანიაში არსებული ვაკანსიები და სხვა.

როგორ დავრეგისტრირდეთ?

ფოტო: kovzy.com

რეგისტრაცია შესაძლებელია ბმულზე https://start.kovzy.com, სადაც შეგვყავს სასურველი საიტის სახელი, ელ. ფოსტა, ტელეფონის ნომერი, პაროლი და თქვენი ადმინისტრატორის გვერდი მზად არის საიტის ასაწყობად. კითხვების შემთხვევაში შესაძლებელია საიტზევე kovzy-ის გუნდთან დაკავშირება, რომლებიც მაქსიმალურად ოპერატიულად დაგეხმარებიან ნებისმიერი პრობლემის მოგვარებაში.

გახსოვდეთ, რომ 2020 წელს მსოფლიო მაშტაბით ელექტრონული კომერციის გზით მიღებული ჯამური შემოსავალი 27 ტრილიონი აშშ დოლარია.