გარდა იმისა, რომ თქვენს სუპერმარკეტში უნდა გქონდეთ სწრაფი პროგრამა მაღაზიისთვის, მოლარეს რომ ხელი არ შეეშალოს, ასევე კარგი რეპორტინგ და საბუღალტრო პროგრამა და აუცილებლად პოზიტიური თანამშრომლები, არსებობს რამდენიმე ეფექტიანი "ხრიკი," რომლებსაც სუპერმარკეტების მენეჯერები გაყიდვების გაზრდისთვის იყენებენ.

მაშ ასე:

1. ძირითადი სურსათის განლაგება

ისეთი პროდუქტები, რასაც მომხმარებელი ყოველდღიურად მოიხმარს, მაგალითად, პური, ზეთი, ყავა და სხვა სჯობს ერთმანეთისგან მოშორებით იყოს განთავსებული. ამგვარად, მომხმარებელი სუპერმარკეტში ბევრად მეტ დროს ატარებს, მეტ ადგილზე გადაადგილდება, მეტ პროდუქციას ათვალიერებს მისდა უნებურად და შესაბამისად მეტსაც ყიდულობს.

2. თაროების სიმაღლე

როგორ ფიქრობთ რა ხვდება თვალში პირველი რიგში მომხმარებელს? ის, რაც მისი თვალის სიმაღლეზეა. მწარმოებლები ხშირად დამატებით თანხას იხდიან იმისთვის რომ მათი პროდუქცია სწორედ ამ თაროებზე განლაგდეს. რაც შეეხება შედარებით დაბალ თაროებს, მათზე ბავშვებისთვის განკუთვნილი ნივთები თავსდება ხოლმე.

3. პროდუქტების დაჯგუფება

ხშირად სუპერმარკეტში ერთი პროდუქტი მეორეს ყიდის. მაგალითად, მომხმარებელი, რომელსაც სენდვიჩის ძეხვის შეძენა აქვს გადაწყვეტილი, დიდი ალბათობით, სენდვიჩის ყველსაც შეიძენს (თუ იქვე იქნება). მოკლედ რომ ვთქვათ, მომგებიანია, რომ ერთმანეთთან მისაყოლებელი პროდუქცია ერთად ეწყოს.

4. შეფუთვა

საინტერესოა, რომ მომხმარებლები, თითქმის ორჯერ მეტ თანხას იხდიან შეფუთულ პროდუქციაში. მაგალითად, დაფასოებული 1 კგ. ვაშლი შეფუთვით უფრო მეტი ღირს, ვიდრე წონით გასაყიდი ვაშლი. როგორც ჩანს, დაფასოებული პროდუქცია მომხმარებელში მეტ ნდობას იმსახურებს ხარისხის მხრივ.

5. დარბაზის ინტერიერი

სუპერმარკეტების მენეჯერები ხშირად განგებ ავიწროებენ თაროებს შორის გასასვლელ მანძილს. ეს ეფუძნება მარტივ ფსიქოლოგიურ ფაქტორს — თაროებს შორის ადგილი ემსგავსება გზას, რომელსაც ძალაუნებურად მივყვებით. ასე ბევრად მეტ ადგილს გავივლით სუპერმარკეტში. წამოიდგინეთ დარბაზში რომ არ იყოს რიგები და იყო გაშლილი სივრცე, კოორდინაცია ბევრად რთული იქნებოდა.

6. მუსიკა

წყნარი და მშვიდი მუსიკა დადებითად მოქმედებს გაყიდვებზე. სუპერმარკეტში შემოსული მომხმარებელი დუნდება, ბევრად ნელა მოძრაობს, უფრო მეტ პროდუქციას ათვალიერებს და შესაბამისად მეტს ყიდულობს.

7. არომატი

მადისაღმძვრელი არომატები მომხმარებებს ანდომებს, რომ იმაზე მეტი საკვები შეიძინონ, ვიდრე აპირებდნენ. გქონიათ ისეთი შემთხვევა საკონდიტრო მაღაზიას რომ ჩაუვლით და ვანილის არომატი ტრიალებს? უფრო ხშირად კი პირიქით ხდება, ჯერ ვანილის არომატს ვგრძნობთ, მივყვებით და მერე აღმოვაჩენთ, რომ სურნელს თურმე საკონდიტროსკენ მივყავდით.

8. რიგი

მომხმარებლებისთვის რიგში დგომა მოსაბეზრებელი და ტყუილად დაკარგული დროა. თუმცა დროის ამ მონაკვეთს მომგებიანად იყენებენ სუპერმარკეტის მენეჯმენტი. ალბათ შეგინიშნავთ 1000 წვრილმანი, რომელიც სალაროსთან დევს. ალბათ ისეთი შემთხვევაც გქონიათ საერთოდ რომ არ აპირებდით იმ პროდუქტის შეძენას, მაგრამ სანამ თქვენი გადახდის ჯერი მოვიდოდა უკვე საყიდლებს შორის აღმოჩენილა. ეს იმიტომ რომ ძალიან დიდი ხნით მოხვდა თქვენი ყურადღების არეში, ოდნავ ლამაზი შეფუთვა ან კარგი რეკლამა და მისია შესრულებულია.

9. სუპერმარკეტის ინვენტარი

გარდა იმისა, რა სიმაღლეზეა განლაგებული თაროები და რამდენად ვიწროა თაროებს შორის გასავლელი დერეფანი, მნიშვნელობა იმასაც აქვს რა ზომისაა სუპერმარკეტში პროდუქტების მოსათავსებელი კალათები. რაც უფრო დიდ კალათებია სუპერმარკეტში, მით უფრო ცოტა გვეჩვენება მასში დაგროვილი პროდუქტი და ჩვენდა უნებურად ვამატებთ.

10. დაგროვების ბარათები და ფასდაკლებები

დაგროვების ბარათები და ფასდაკლებები მომგებიანია როგორც მომხმარებლისთვის, ისე სუპერმარკეტისთვის. მიუხედავად იმისა, რომ სუპერმარკეტი თითოეული ფასდაკლებული პროდუქტიდან ნაკლებ შემოსავალ იღებს, საერთო ჯამში მაინც მოგებულია, იმიტომ, რომ ის რაოდენობრივად მეტ ყიდის. მომხმარებელიც მოგებულია — სასურველ ნივთს ნაკლებ ფასად ყიდულობს, თუმცა აქ არის ერთი პატარა ხრიკი. მომხმარებელი ხშირად ისეთ ნივთსაც ყიდულობს, რომელსაც იმ მომენტში არ იყიდდდა რომ არა ფასდაკლება.

როგორც ჩანს, გარდა იმისა, რომ სუპერმარკეტის გარემო გავალამაზოთ, თანამშრომლები წავახალისოთ, თანამედროვე მაღაზიის პროგრამა შევარჩიოთ, დახლები ხარისხიანი პროდუქტით შევავსოთ და კიდევ მრავალი ნაცადი ხერხი გამოვიყენოთ, არსებობს პატარა ნიუანსები, რომელიც ჩვენი გაყიდვების დინამიკაზე დადებითად იმოქმედებს და თანაც არანაირ დამატებით ხარჯებს არ საჭიროებს.